Dersin Adı | Senaryo Yazımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 303 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin senaryo yazarlığının temellerine giriş yapmasını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. 3 quiz, 5 ödev ve bir projeden oluşacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Fikir, konu, tema | Syd Field, Screenplay, Ch. 2. Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 1. |
3 | Tüm hikâyelerin ortak temelleri | Syd Field, Screenplay, Ch. 1. |
4 | Senaryoda kişiler: Karakterler, yardımcı karakterler ve basmakalıplar | Syd Field, Screenplay, Ch. 3, 4. Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 3. |
5 | Hikâye yapısı | Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 2. |
6 | Sinopsis, özet cümlesi, etiket cümlesi | Syd Field, Screenplay, Ch. 7. |
7 | Olay örgüsü | Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 5. Robert McKee, Story, Ch. 13. |
8 | Diyalog yazımı | Screenplayology, Section 3.5 (online) |
9 | Sinemasal ve metinsel zaman | Screenplayology, Section 3.4 (online) |
10 | Senaryo formatı | Syd Field, Screenplay, Ch. 13. |
11 | Sahne işçiliği | Syd Field, Screenplay, Ch. 10. Robert McKee, Story, Ch. 10-11. |
12 | Sekans | Syd Field, Screenplay, Ch. 11. |
13 | Senaristin çekim çantası: Yararlı kaynaklar ve yöntemler | Senaryo yazma uygulamaları ve veri tabanları gibi faydalı kaynakların açıklamalı bir listesi (öğretim elemanı tarafından önceden sağlanacaktır). |
14 | Yaratıcı belgeseller ve TV için yazmaya giriş | Örnek belgesel ve TV drama senaryoları (öğretim elemanı tarafından önceden sağlanacaktır). |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Field, Syd. Screenplay: The Foundations of Screenwriting. New York: Delta Trade Paperbacks, 2005. ISBN: 978-0-385-33903-2. McKee, Robert. Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting. New York: Regan Books, 1997. ISBN: 9780060391683. Snyder, Blake. Save the Cat! The Last Book on Screenwriting You’ll Never Need. Studio City: Michael Wiese Productions, 2005. ISBN: 193290 7009. Screenplayology: An Online Center for Screenplay Studies, https://www.screenplayology.com, created by Andrew Kenneth Gay (Oregon University). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 14 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | |||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest