DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Senaryo Yazımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 303
Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin senaryo yazarlığının temellerine giriş yapmasını amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sahne yazabilecek
  • Çok katmanlı kurgusal aygıtları kullanabilecek
  • Birden çok sahneden oluşan sekanslar yazabilecek
  • Birden çok sekanstan oluşan senaryolar oluşturabilecek
  • Var olan sahnelerdeki yapıyı analiz edebilecek
  • Temel senaryo yazım yazılımlarını kullanabilir hale gelecekler.
Ders Tanımı Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. 3 quiz, 5 ödev ve bir projeden oluşacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Fikir, konu, tema Syd Field, Screenplay, Ch. 2. Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 1.
3 Tüm hikâyelerin ortak temelleri Syd Field, Screenplay, Ch. 1.
4 Senaryoda kişiler: Karakterler, yardımcı karakterler ve basmakalıplar Syd Field, Screenplay, Ch. 3, 4. Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 3.
5 Hikâye yapısı Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 2.
6 Sinopsis, özet cümlesi, etiket cümlesi Syd Field, Screenplay, Ch. 7.
7 Olay örgüsü Blake Snyder, Save the Cat, Ch. 5. Robert McKee, Story, Ch. 13.
8 Diyalog yazımı Screenplayology, Section 3.5 (online)
9 Sinemasal ve metinsel zaman Screenplayology, Section 3.4 (online)
10 Senaryo formatı Syd Field, Screenplay, Ch. 13.
11 Sahne işçiliği Syd Field, Screenplay, Ch. 10. Robert McKee, Story, Ch. 10-11.
12 Sekans Syd Field, Screenplay, Ch. 11.
13 Senaristin çekim çantası: Yararlı kaynaklar ve yöntemler Senaryo yazma uygulamaları ve veri tabanları gibi faydalı kaynakların açıklamalı bir listesi (öğretim elemanı tarafından önceden sağlanacaktır).
14 Yaratıcı belgeseller ve TV için yazmaya giriş Örnek belgesel ve TV drama senaryoları (öğretim elemanı tarafından önceden sağlanacaktır).
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Field, Syd. Screenplay: The Foundations of Screenwriting. New York: Delta Trade Paperbacks, 2005. ISBN: 978-0-385-33903-2.

McKee, Robert. Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting. New York: Regan Books, 1997. ISBN: 9780060391683.

Snyder, Blake. Save the Cat! The Last Book on Screenwriting You’ll Never Need. Studio City: Michael Wiese Productions, 2005. ISBN: 193290 7009.

Screenplayology: An Online Center for Screenplay Studieshttps://www.screenplayology.com, created by Andrew Kenneth Gay (Oregon University).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
14
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır.

X
2

Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır.

X
4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir.

X
5

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir.

X
6

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
7

Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder.

8

Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar

X
9

Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. 

X
10

Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır.

11

Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest